Kärlek

Kärlek

söndag 18 mars 2012

45-årsfest

Fixar o trixar i köket. Enda bilden på mig denna kväll.
I fredags fyllde jag år och mitt planerade mingelparty ägde rum. En viss frånvaro uppstod i dessa influensatider men jag är så glad att jag hade mitt avklarat en vecka tidigare. Visst har jag varit ovanligt trött i veckan som varit och lite hostig och flåsig så fort jag gått i en trappa MEN jag var inte sjukare än att jag fixade att ha mitt mingelkalas.



Vi var ungefär 25 personer som umgicks denna kväll. Jag hade planerat för en del aktiviteter. I ett rum var det musikquiz där ett lag om 3 personer fick gå in ett lag i taget. Musiken bestod av 20 låtar som man skulle kunna vilken originalartist/grupp och låttitel det var. Kanske låter lätt men låtarna spelades och sjöngs på finska och ofta i finsk humpatakt. Svårt som tusan faktiskt men kul som attan! Ett lag hade nästan alla rätt. De var helt otroliga. Tävlingen sköttes omväxlande av Samuel och Bernt.

I ett annat rum fanns en tavla som gästerna fick måla på. Till en början var folk lite försiktiga men mot slutet hände lite mer. Jag kan i det som finns på tavlan finna spår från de flesta av mina gäster. Också en ganska rolig sak på en fest. Vi målade med oljefärg så det gick åt att vara lite försiktig. Maken har ännu inte målat något på den så lite mer kommer det nog att bli innan den blir helt klar men så här ser den ut i nuläget.

I källaren spelades musik. Mycket från 80-talet. Men det varvades med XBOX 360 Kinect Dance Central. Denna station sköttes av Samuel. Och det blev ett populärt inslag på festen. Två personer som utmanade varandra i dans. Här var folk uppe och dansade som jag aldrig hade trott skulle gilla just denna aktivitet. En del av gästerna hade en otrolig taktkänsla i kroppen och ett härlig gung i höfterna. Så kul att se.


Uppe kring köket och alla öppna ytor som finns där fanns baren där Simon stod och fixade drickat mest hela kvällen. På bardisken och på borden trollade jag fram olika sorters mingelmat under hela kvällen. Där var Italienska och Spanska smårätter såsom tapas och crostinis. Små goda crustader med min speciella skagenröra. Snittar med lax eller parmaskinka. Ost och kex. Fruktfat. Pizzaslizar. Och fram på nattkröken kaffe och sju sorters kakor. Kvällen gick så fort så chips, ölkorv, godis mm kom aldrig fram men jag tror gästerna var mätta och belåtna ändå.

Susanna spelade på gitarren och sjöng vackert vid två omgångar under kvällen. En gäst var hemma och hämtade sitt munspel och bjöd på skönt bluessound mm. Vi sjöng en del allihopa också. Ja hela tillställningen var mycket uppslupen och gemytlig. Alla mina fina barn hjälpte till på olika sätt under kvällen och gästerna uppskattade dem mycket. Kvällen blev precis så där som jag ville. Som en enda härlig för- och efterfest i ett med blandade men trevliga och glada gäster. Ett minne för livet. Tack alla som var där och för alla presenter ni hade med. (Jag som inte skulle ha några.) Nöjd och glad är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar