Kärlek

Kärlek

torsdag 24 september 2009

Hjärntrött

Ibland blir jag trött i min hjärna. Trött kan alla bli men hjärntrött är lite utöver vanlig trötthet. Ett vanligt symtom är att det är svårt att hålla för många bollar i luften samtidigt och för min del ljudkänslighet. Hjärnan kan liksom inte sålla. Alla input som kommer pockar på att knacka på i min redan överfulla hjärna. Så när barnen har stereon, tv´n och Guitar hero på samtidigt som de sjunger på två olika låtar och börjar bråka om något då blir det för mycket. Jag bryter ihop och de står och tittar på mig med blickar som säger: Dags att skicka iväg henne till psykakuten. Det var väl inget farligt. Inget att bli upprörd över. Bara lite ljud. Men jag har inte valt alla dessa ljud och jag kan inte rå för att jag blir hjärntrött. Vill bara att min familj visar mig lite hänsyn. Det är svårt för en utomstående att förstå. Fysiska problem är lättare att fatta. Om en person har ont i sitt knä så inte fasen går du fram och slår till denna person på knät, gång på gång. Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis vakna till en fredag med en lagom trött hjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar