Kärlek

Kärlek

tisdag 12 januari 2010

Tog sig i kragen + Gudrid Hansen

Fy f-n vad jag e bra. Fy f-n vad jag e bra! För jag har tagit mig i kragen. Ja jag har tagit mig i kragen. Jag har tagit mig i kraaaagen........ Fy f-n vad jag e bra!

Hade hänt en del saker när jag kom hem som jag var tvungen att prioritera högst men sen. Ja jag genomförde min intention att gå ut en promenad. Kallt som sjutton. Berodde nog på den fuktiga luften mer än att det var minus 7. Men resten av kvällen har känts så himla lättsamt. Gått omkring i någon sorts segerrus. Har hunnit med mer än jag brukar så att motionera borde jag definitivt göra mer. Jag inser nu hur mkt jag saknat att röra på mig mer än de små korta sträckor jag går till vardags. Måste bli en ändring från och med idag.


Denna vecka har jag lyckats få igång min radio på nya mobilen så det samma gäller där. Ett steg i taget framåt! På tåget på väg till Vimmerby har jag därför nu lyssnat på Radio Östergötland. Varje morgon denna vecka ringer de upp Gudrid Hansen för ett litet samtal. Jag tycker det är jättetrevligt att höra hennes glada stämma och kloka tankar. Kl 06:50 c:a, kan rekommenderas! Känner inte Gudrid men en gång för några år sedan räddade hon mig från något som kunde blivit riktigt jobbigt. Utan min vetskap hade min plånbok ramlat ur min ficka rätt ner i snön och Gudrid hittade den en stund senare, spårade upp mig och kom förbi med den. Jag blev helt paff. Tackade säkert där i dörrhålet men kände ändå att jag ville tacka henne ytterligare. Min tacksamhet kände liksom ingen gräns. Det blev både skickad blomma till Café Columbia och Dagens Ros i tidningen. Gudrid blev lite besvärad men jätteglad. Tror hon är en sån som är mer van att måna om andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar