Kärlek

Kärlek

torsdag 9 maj 2013

Mår rätt gott

Jag har det ganska bra just nu. Men idag bär jag på lite frustrationer. Dagen har inte blivit riktigt så som jag ville. Men det kan nog bli bra innan den är slut. Idag har jag bokat en lite förlängd weekend-resa till mig och maken i början av juni. Vi ska ha sen semester så jag tyckte vi behövde nåt tillsammans i början av sommaren också. Och bokning av resor tar tid och blir dyrare än man tänkt. Så där rök några av dagens timmar.

Frustrationerna hos mig beror nog på att det är flera såna här saker som vi borde ta tag i. Saker som så lätt skjuts upp men som måste göras. Beslut som ska fattas och resoneras kring. Ska försöka göra mig av med en del irritation i löpspåret om en stund.

Men i övrigt så är det en fantastisk tid ute och i mitt liv. Att ha egentid på ett sätt som inte varit tänkbart på många år är en underbar känsla. Och att ha det i den årstid som nu råder med fantastisk natur inpå husknuten.

Golfsäsongen som börjat på allvar. Motorcykeln som gärna tar mig med ut på en tur. Den frihetskänsla som jag upplever när jag susar fram på vägen går inte att beskriva i ord. Men härligt är det! Sommaren som snart är här. Grillen går varm flera kvällar i veckan. Förväntan i luften men också ett stråk av lite stress mitt i allt det roliga. Nä nu får det bli till att röra på fläsket och få ordning på tankarna. Mot löpspåret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar